9001730601 |
Atenció a la diversitat en els centres de formació d'adults |
2021-2022 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Professorat de persones adultes |
|
|
|
7/2/2022 - 14/6/2022 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei d'Educació al Llarg de la Vida
|
| |
|
Formació telemàtica híbrida: virtual asincrònica i síncrona. Es realitzaran 6 sessions síncrones. |
| |
Tipus activitat |
DIV Atenció a la diversitat en els centres de formació d'adults
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta formació pretén introduir als participants en les eines i estratègies necessàries per tal de dur a terme un bon coneixement i implementació del decret d'inclusió, donar a conèixer les Mesures i Suports Universal atenent el marc DUA i d'altres elements rellevants per a l'Educació Inclusiva a les pràctiques d'ensenyament. Dirigit als professionals d'educació com una eina que facilita l'anàlisi i implementació de solucions per al disseny de pràctiques educatives que siguin coherents amb la diversitat estudiantil i la variabilitat de l'aprenentatge dins el col·lectiu dels centres de formació d'adults.
Horari de les sessions síncrones: 13.00-14:30.00
Dates de les sessions síncrones:
- 18 de febrer
- 4 de març
- 18 de març
- 1 d'abril
- 22 d'abril
- 6 de maig
|
| |
Objectius |
- Compartir recursos per al tractament de la diversitat en els centres de formació d'adults.
- Conèixer estratègies per a atendre l'alumnat amb NESE (necessitats específiques de suport educatiu).
- Rebre assessorament sobre l'elaboració de PI (Plans individualitzats).
- Rebre formació en DUA (Disseny universal d'aprenentatge).
|
| |
Continguts |
● MÒDUL 1:
○ Marc del sistema educatiu inclusiu:
○ Decret d’inclusió: cultures polítiques i pràctiques (impulsar que els centres avancin cap a les cultures, polítiques i pràctiques inclusives)
○ Estratègies d’intervenció
○ Marc del Disseny Universal per a l'aprenentatge
● MÒDUL 2:
○ Alumnat dels CFA: entendre la diversitat i aterrar-ho a la pràctica: donar resposta educativa a tot l'alumnat, sense centrar-nos en les NEE.
○ Resposta a la intervenció I: Mesures i suports universals
● MÒDUL 3:
○ Resposta a la intervenció II: Mesures i suports (addicionals i Intensius)
● MÒDUL 4:
○ Pla de suport individualitzat
○ Mapa de recursos i xarxes implicades: quins recursos i on els trobem?
● MÒDUL 5
○ Preparació de PROJECTE i tancament : resolució de dubtes i preparació per la tasca final: dues opcions
○ Carpeta d'aprenentatge
○ Millores en l’actuació al centre
|
| |
Observacions |
Formació telemàtica híbrida: virtual asincrònica i síncrona. Es realitzaran 6 sessions síncrones.
|
| |
Formador/a |
Formadors del Servei d'Inclusió Educativa
|
| |
Avaluació |
· Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)
· Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent. (Nivell 2)
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir el certificat caldrà haver lliurat les activitats de participació als fòrums, les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats) amb una valoració positiva, i assistència al 80% de les sessions síncrones
|
| |
Persones destinatàries |
Formació adreçada exclusivament a docents de centres de formació de persones adultes
|
| |
E-mail |
fadults@xtec.cat
|
| |
|
|